You are currently viewing Радуцький та його “міфи” щодо правок до 4142 

Радуцький та його “міфи” щодо правок до 4142 

02 серпня 2022 року на сайті Верховної Ради України з’явилась стаття щодо законопроєкту 4142 . Ініціатор законопроєкту депутат Радуцький називає твердження, що їх неодноразово висловлювали українці, “міфами” та “розвінчує” їх. Більшість “міфів” (9 з 10) стосуються питання вакцинації.

Радуцький та його "міфи" щодо правок до 4142 
Скріншот статті з вебсайту rada.gov.ua

Депутат стверджує, що Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування на засіданні 26.07.2022 вніс правки у законопроєкт, і питання впровадження або посилення відповідальності за відсутність вакцинації у ньому відсутнє. Втім, дана інформація має сприйматись через призму обставин, а саме:

  1. На сьогодні досі не опубліковано офіційно жодної версії законопроєкту з внесеними правками – за посиланням на сайті ВРУ файл «Проєкт закону» незмінний і датований 21.09.2020.
  2. Версії правок, що їх начебто вносив Комітет, винесені нижче, остання версія датована 02.02.2021.
  3. Всі запити до ВРУ та Комітету щодо чинного тексту законопроєкту, що їх відправляла наша організація, інші ГО, небайдужі українці – або залишені без відповіді, або відсутня відповідь по суті.

Тобто, депутат Радуцький фактично пропонує українцям повірити йому на слово, не опікуючись питанням публікації нової версії законопроєкту. Остання, за відповідним Регламентом, має бути надана громадськості (та іншим депутатам) для ознайомлення заздалегідь до розгляду законопроєкту на сесії депутатів ВРУ. При цьому, обговорення законопроєкту депутат вважає роботою російських ботоферм. Таким чином, прагнення свободи вибору і слова, повної інформації, можливості контролювати дії владних інституцій – всього того, що відрізняє український правовий та реальний простір від сусідньої держави-агресора, – депутат намагається виставити як підривну діяльність та роботу загарбницьких структур. Жодних доказів, так само як і тексту законопроєкту, не наведено – українці мають вірити на слово слузі народу.

Радуцький та його "міфи" щодо правок до 4142 
Чи є вакцинація добровільною у законопроєкті 4142?

Нагадаємо, що зміст початкової редакції законопроєкту 4142 детально розібраний лікарями , юристами , активістами . Проте, навіть якщо припустити, що Комітет з питань здоров’я нації ретельно вивчив численні зауваження, що їх більше року надсилали українці, включно фахівці з епідеміології та юриспруденції, стаття депутата Радуцького не відповідає прямо на поставлені питання. «Відповідями» на більшість «міфів» є твердження типу «законопроєкт не впроваджує відповідальність за невакцинування». Втім, як свідчить досвід двох минулих років, владним інституціям необов’язково керуватись законами у своїй діяльності для впровадження, всупереч Конституції, обмежень прав людини. До таких обмежень, зокрема, належать численні постанови Кабінету міністрів України щодо обмежень для невакцинованих проти ковід-19, наказ МОЗ України щодо переліку професій, що підлягають вакцинуванню проти ковід-19 тощо.

Радуцький та його "міфи" щодо правок до 4142 
Скріншот з пошукової системи щодо обмежень для невакцинованих людей, введених Кабінетом міністрів України

Нагадуємо, небезпека 4142 полягає у кількох площинах. Одна з них – запровадження ЗАКОННИХ повноважень Кабінету Міністрів України та МОЗ України щодо обмежень прав людини. Детальніше ці положення законопроєкту розглянуті у статті за посиланням . Таким чином, депутат Радуцький не кривить душею, говорячи, що законопроєкт «не впроваджує відповідальність». Він просто надає ці повноваження (впровадження відповідальності, обмеження прав) МОЗ і Кабміну. Тим часом, нової редакції законопроєкту так і не опубліковано.

Закликаємо звертатись до кожного депутата Комітету з питань здоров’я нації та вимагати опублікувати чинний текст законопроєкту 4142, з усіма внесеними правками, не пізніше, ніж за 30 днів до нового розгляду законопроєкту у сесійній залі.

Шаблон листа можна знайти за посиланням.

Інструкція з надсилання: Головна вимога: у листі мають бути Ваші ім’я, по-батькові, прізвище. адреса й ініціали. Лист, навіть електронний, має бути підписаний. Якщо у Вас немає цифрового підпису, Ви можете роздрукувати лист, підписати, сфотографувати або відсканувати, і надіслати на електронну пошту. Шаблон можна доповнювати, редагувати, можна і потрібно писати текст від себе.

Електронні адреси депутатів.

Ефективним є звернення до депутатів (не лише депутатів Комітету, а усіх депутатів ВРУ) через соціальні мережі: Фейсбук, Інстаграм, Твітер. Посилання на акаунти та електронні адреси депутатів ВРУ :

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fHF2sKMoAXrGkFGH6sT-pSaZfqjfTca0/edit?usp=drivesdk&ouid=106056938530804629423&rtpof=true&sd=true.

Запроваджені шаблони можуть редагуватись. Можна і потрібно звертатись до депутатів своїми словами, висловлювати власну думку. Головною темою звернення бажано зробити прозорість та дотримання регламенту ВРУ щодо розгляду законопроєкту.

Радуцький та його "міфи" щодо правок до 4142 

Тримаймось! Миру і злагоди! Все буде Україна!