Як відомо, наказом Міністерства охорони здоров’я України № 2153 було затверджено перелік професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним щепленням.
Зокрема, в цей перелік попадають працівники заклади вищої освіти, післядипломної, фахової передвищої, професійної (професійно-технічної), загальної середньої, у тому числі спеціальної, дошкільної, позашкільної освіти, закладів спеціалізованої освіти та наукових установ незалежно від типу та форми власності. Так, закладу освіти потрібно мати не менше 80% вакцинованого персоналу, аби продовжити навчальний процес у «жовтій» або «помаранчевій» зонах епідемічної небезпеки, та 100% для «червоної» зони.
Втім, у багатьох вникає питання, що вирішують суди, якщо заклад освіти допустив менше 80% вакцинованого персоналу до роботи?
Так, саме це питання і досліджував суд у справі №447/3179/21. Суть справи полягала в тому, що директор закладу освіти допустила порушення карантинних вимог, передбачених п. 3 п. 15-1 постанови КМУ № 1236 від 09.12.2020, оскільки допустила навчальний процес без обов`язкової вакцинації 80% працівників, чим вчинила правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 44-3 КУпАП.
У судовому засіданні директор закладу освіти у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 44-3 КУпАП, заперечила, просила справу закрити у зв’язку із відсутністю подій і складу адміністративного правопорушення. Крім цього, вона представила суду свідоцтва про вакцинацію однією чи двома дозами вакцини.
Так місцевий суд зазначив, що за статтею 44-3 ч.1 КУпАП порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Постановою КМ України від 09.12.2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», п. 3 п. 15-1, у разі встановлення жовтого рівня епідемічної небезпеки додатково до обмежувальних протиепідемічних заходів, передбачених пунктом 2-2 цієї постанови, забороняється: зокрема відвідування закладів освіти здобувачами освіти, крім здобувачів дошкільної освіти, учнів спеціальних закладів освіти та 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, а також крім закладів освіти, в яких не менш як 80 відсотків працівників мають документ, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації; або виданий в установленому Міністерством охорони здоров`я порядку документ, що підтверджує отримання однієї дози дводозної вакцини від COVID-19, включеної Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях (далі – документ, що підтверджує отримання однієї дози вакцини); чи міжнародний, внутрішній сертифікат або іноземний сертифікат, що підтверджує вакцинацію від COVID-19 однією дозою дводозної вакцини (жовті сертифікати) або однією дозою однодозної вакцини чи двома дозами дводозної вакцини (зелені сертифікати), які включені Всесвітньою організацією охорони здоров`я до переліку дозволених для використання в надзвичайних ситуаціях, негативний результат тестування методом полімеразної ланцюгової реакції або одужання особи від зазначеної хвороби, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).
Як вбачається із представлених суду доказів, 17 працівників школи отримали свідоцтво (сертифікат) про вакцинацію, 11 працівників мають довідку про отримання однієї або двох доз вакцини.
У відповідності до частини 4 статті 256 КУпАП при складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Наявний в матеріалах справи акт від 24.09.20121 р. комісії у складі начальнику відділу контролю за дотриманням санітарного законодавства УГ держпродспоживслужби, інспектора СЮП Стрийського РУП ГУНП у Львівській області та інспектора відділу освіти Тростянецької сільської ради про недотримання п. 15-1 Постанови КМУ № 1236 від 22.09.2021 не підтверджений жодними доказами: зокрема, не долучено до матеріалів справи довідку про кількість працівників школи (педагогів та обслуговуючого персоналу), не долучено письмових пояснень свідків, вказаних у протоколі.
Місцевий суд підкреслив: вищенаведене свідчить про відсутність в діях складу адмінправопорушення, передбаченого ст. 44-3 ч. 1 КУпАП.